Thursday, June 14, 2012

07.08.09 June 2012


pada tanggal 07.06.06, 12.10am telah lahirlaaa seorg puteri yg diberi nama Nur Izzah Nisrina di HUKM seberat 3.73kg... nurse2 kat situ bgtau, ni baby kedua terberat selepas sorg tu lahirkan anak dia 4.0kg!!!... wow! saya tak sangka bule mengeluarkan baby seberat itu... kalo awal sket... kakak Nina supposed to be lahir 06.06.06, cantek tarikh tu.. tp org putih kata tarikh tu 'DEVIL'... in islam... takde maknanyer pun kan??? takperlaa... nama Nur Izzah diambil sempena nama arwah makcik saya yg telah kembali kerahmatullah 07.01.06... 5bulan sblm Nina dilahirkan... namanya Norizah... seorang makcik yg sgt HEBAT dimata kami semua... dah pemergiannya amat2 kami rasakan... so naklaa kehebatan makcik saya itu berada dalam diri puteri yg sorg nie... namanya telah diambil... Izzah bermaksud : kemuliaan, kekuatan dan Nisrina bermaksud : bunga mawar putih... hasil pencarian di internet oleh adik2 saya... ;-) 

nina 3mths...

2tahun selepas itu.... pada tanggal 07.06.08, saya dikejarkan ke HUKM semula kerana tanda2 bersalin sudah ada... yer... pada besday Nina yg ke-2, saya bersedia utk melahirkan pula seorg putera pada keesokan harinya.... saya admitted ptg itu di HUKM... sehingga tghmalam, dah ada bukaan 3cm, saya dimasukkan ke labor room... sehingga 6.20am 08.06.08 saya selamat melahirkan seorg putera seberat 3.43kg setelah hampir 1/2jam dok push... dia taknak kluar! huhu en.hubby saya yg sabar menemankan saya dr jam 12pm smpi ke saat kelahiran... tp diketika saya sedang push yg tah kali keberapa tah... dia berbisik kat saya... dia nak kuar... sebab tak tahan bau+nmpk darah... dia rasa nak pitam! ha???? saya terpaksa izinkan... kalo tak puas plk doctor&nurse nak kene attend en.hubby plk nanti... hahaha dan setelah 7hari, baru namanya officially ditabalkan sebagai Muhammad Uzzam... bermaksud : SINGA! hahaha mula2 bercadang nak letak Muhammad Izzat Uwais... sebab nak sama nama dgn kakak... Izzah-Izzat... tp en.hubby taknak nama panjang2... saya merajuk taknak letak nama tu dah... last2 jadi Uzzam... sama jgklaaa sebab 'double Z' ;-) 

uzzam 1st day ;-)

itulaa kesah 2org cahayamata... yg sekarang ni... dah berumur 6 dan 4 tahun... cakap makin petah... macam2 akal... banyak bertanya.... and paling tak sabo nak dapat adik baru... rajin usik2 perut ibu... lagi2 kakak nina... asik nak dgr adik... tapi tak dengarlaa! haha paling tersentuh bila pagi ni dia bgtau... "adik kakak fina tu (sama bbsitter dgn dia) muka dia sama dgn kakak fina... adik dia mestilaa ikut muka kakak dia... nanti adik Nina pun mestilaa sama muka dgn kakak dia jgk... kakak Nina la!!!" aduyai.... diaorg pun tak sabo... inikan lagi saya... yg dah 28weeks@7mths skrg.... dgn perut yg sgt beso... tak larat nak nak kending nie... rasa kalo bule keje dari rumah kan... alangkah bagusnyaaaa........... ;-) 

so untuk anak2 ibu... sempena besday baru nie... ibu dah belikan kek angry bird dekat Yus Great Idea untuk dipotong beramai termasuk maklang mereka, adik saya yg kebetulan besday pada 09.06 pula... so 3org nie... besday sederet! mmg senang nak celebrate bersama... ayat kakak Nina lagi.... "sian adik Nina kan maklang... dia tak besday sama2 dgn kita laa...." hahahaha takperla... tak payah sama2... 3org Gemini yg ada ni pun dah buat ibu penin kepala!!! :P so pada 10.06.12 aritu... mereka ramai2 dapatlaa memotong kek angry bird itu... and dptlaa beberapa hadiah daripada atok, wan, makngah, pak syed, maklang and uncle pak daus mereka.... thanks to all.... ibu&abah pun dah belikan kakak and ujam hadiah... tapi kakak kata, itu bukan hadiah... itu mainan! mgkin dia nak yg berbalut laaa baru dikira hadiah... haha macam2.... ;-)

akhir kata... untuk anak2 ibu berdua... semoga menjadi anak yg soleh & solehah.... harap akan terus menyayangi ibu&abah hingga akhir hayat... ibu&abah sayang kamu semua.... muah!!! ;-)


No comments:

Post a Comment